måndag 6 april 2009

Berättar lite om Ryssland! :)

Jag är superduper trött, tänkte gå och lägga mig och sova. De känns som att jag inte har sovit någonting alls. Och sen går klockan i ryssland två timmar före. Så nu är klockan tolv där borta, då var jag helt död på kvällarna. De kan beropå att vi gjorde studiebesök hela dagarna från klockan nio på morgonen till nio-tio på kvällen.

Kan berätta lite.
Vi åkte klockan nio från kalix. Sen efter tre timmar stannade vi i Finland och åt, men jag och Marie orkade inte äta för att vi var mätta på chipsen som vi hade ätit ifrån Haparandra (vi gjorde ett stop där, för att vi skulle köpa nå gott) Sen var de bara tre timmar kvar, kunde inte somna på bussen alls. Vi kom till gränsen vi fick visa vårat pass tre-fyra gånger innan vi kom in till själva ryssland. Men när vi kom dit så samlades vi på en skola där vi skulle få reda på vem som var våran värdfamilj. Jag och Josse fick en kille som hette Igor.

Vi kom hem till familjen han pressenterade oss och sen skulle vi äta och sånt. Sen gick vi ut då mötte vi upp hans kompisar och våra.

Vi gick till ett café men vi ville inte ha någonting. Men dom trodde att dom kunde bjuda på champang men de gick vi inte med på. Stina sa att vi skulle säga att vi var gravida. Men de gjorde vi aldrig haha.(dom drack de själv) Men sen efter de besöket gick vi hem och sov för att vi skulle upp tidigt.

Vi klev upp klockan åtta för att vi skulle ta en taxi till skolan. (taxin kostade 10kr). så sen skulle vi åka på studiebesök medans dom var på skolan. Vi var på dagis, särskolan och ett barnhem. En tung dag var de. vart borta hela dagen sen kom igor och mötte upp oss så skulle vi gå hem och sova. Jag somnade med högstavolym på tv och en starklampa! Medans Josse satte och pratade med honom. Jag kan säga att jag var DÖD!

Sen dagen efter var de en lungdag, vi gjorde allt möjligt!

Dom går skola på lördagar så vi följde med han till skolan och var där och sen gick vi hem för att fixa oss till discotet som dom säger. Vi gick dit och dansade och sånt. Så fort man sa att man var svensk då smockades de med folk! och skulle prata.

Söndag; UPP TIDIGT OCH SEN HEM!

Jag orkar inte skriva upp allt vi har gjort för då hade de varit en mils lång inlägg som de typ redan är. Kanske lägger in bilder sen. Får se om jag orkar.

Men jag har lärt känna folk från skolan som jag aldrig har sett, de var jätte kul! Älskar att lära känna nya människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv vad du har på hjärtat! :)